Strategická vízia

Vízia, poslanie a účel zariadenia

Poslaním nášho zariadenia je poskytovať sociálne služby v zmysle zákona o sociálnych službách a to prostredníctvom zamestnancov, ktorí majú nielen odborné a profesionálne predpoklady, ale majú aj obrovské srdce a chuť starať sa o našich prijímateľov sociálnej služby, venovať im čas, pozornosť a sprevádzať prijímateľov sociálnej služby v ich aktuálnej životnej ceste.

Víziou nášho zariadenia je zabezpečenie takého prostredia, ktoré podporuje čo najvyššiu mieru sebestačnosti a autonómie prijímateľa sociálnej služby a zároveň poskytuje odborne správne a bezpečné služby. Prijímateľov sociálnej služby vnímame ako partnerov a jedinečné osobnosti so svojimi životnými príbehmi, snažíme sa im vytvoriť prostredie útulné, čo najviac podobné bežnému domovu, kde sa budú cítiť prijatí, v bezpečí a kde pocítia Božiu starostlivosť a lásku.

Chceme poskytovať služby spĺňajúce požiadavky na kvalitu, ktoré zároveň dbajú aj na subjektívnu spokojnosť prijímateľa sociálnej služby. Prijímateľ sociálnej služby je našim partnerom a jeho názor je pre nás dôležitý.

Plán poskytovania sociálnej služby sa uskutočňuje individuálne v kontexte holistického prístupu na každého prijímateľa sociálnej služby cez proces opatrovania a ošetrovania a je spracovaný ako individuálny plán prijímateľa sociálnej služby.

Strategické ciele zariadenie na obdobie rokov 2020 - 2025

Ciele

Termín naplnenia

         Cieľ č. 1: Vybudovanie oddychovej zóny pre         prijímateľov sociálnej služby a rodinných príslušníkov

 -   Vybudovanie zastrešeného altánku, montáž lavičiek, slnečníkov

 

2023

 

      

         Cieľ č. 2: Rekonštrukcia a modernizácia výťahu č.2

 

2021

         Cieľ č. 3: Zabezpečenie náhradného zdroja núdzového osvetlenia

 

2020

         Cieľ č. 4: Realizácia projektu zvýšenia protipožiarnej bezpečnosti objektu dobudovaním protipožiarnej signalizácie

 

2022

         Cieľ č. 5: Vzdelávanie zamestnancov v rôznych oblastiach s cieľom zvyšovať ich odborné vedomosti, osobnostné predpoklady a profesionálnu úroveň

 

 

každý rok

         Cieľ č. 6: Zútulniť spoločenské priestory pre prijímateľov sociálnej služby na 2., 3. a 4. NP

 

2024, 2025

         Cieľ č. 7: Vybudovanie terapeutickej multisenzorickej miestnosti „SNOEZELEN“

2024

         Cieľ č. 8: Vybudovanie kuchynky pre prijímateľov sociálnej služby na 4. NP

 

2024

         Cieľ č. 9: Vybudovanie oddychovej zóny s okrasnou kvetinovou záhradou pre prijímateľov sociálnej služby pred budovou zariadenia

 

 

2025

         Cieľ č. 10: Vypracovanie projektovej dokumentácie a realizácia protipožiarnej bezpečnosti stavby (evakuačné schodisko)

 

2024,2025

         Cieľ č. 11: Oprava poškodených a nefunkčných kúpelní pre prijímateľov sociálnej služby na 3. NP

 

2024

         Cieľ č. 12: Zriadenie oddychovej zóny pre zamestnancov zariadenia

 

2024

Ciele strategickej vízie boli vypracované na základe návrhov a spätnej väzby prijímateľov sociálnej služby, ich rodinných príslušníkov, personálu zariadenia a miestnej komunity. Následne boli prerokované v rámci samosprávy prijímateľov sociálnej služby a porady zamestnancov.

Prístup ku prijímateľovi sociálnej služby

Prijímateľ sociálnej služby je pre nás autonómnou osobnosťou so svojim životným príbehom, ktorý má svoje individuálne potreby a požiadavky, určitý sociálny a zdravotný stav. Rešpektujeme jeho právo na vlastný názor, postoj a vyjadrenie požiadaviek a to aj v prípade, keď je právoplatným súdnym rozhodnutím obmedzený v spôsobilosti na právne úkony.

Jeho individualita je predmetom nášho záujmu a zahŕňame ju do plánovania našich služieb. Našou snahou je pri poskytovaní sociálnej služby brať ohľad na životný rytmus našich prijímateľov sociálnej služby a ich zvyklosti. Zároveň sa však snažíme našich prijímateľov sociálnej služby

  1. viesť k vzájomnému spolužitiu, rešpektovaniu práv a záujmov ostatných spolubývajúcich, ako aj k rešpektovaniu spoločenských noriem
  2. viesť k spoluzodpovednosti za svoje zdravie, zodpovednosti za dodržiavanie určitých postupov a pravidiel, ktoré sú v spoločnosti bežné a očakávané (napríklad v oblasti hygieny, konzumácie alkoholu, vyjadrovania sa voči iným ľuďom)
  3. viesť k spoluzodpovednosti za plánovanie, realizáciu, výsledky a dopady poskytovaných služieb ako aj k rešpektovaniu odborných pokynov nášho personálu
  4. viesť k chápaniu adekvátnosti vlastných požiadaviek v závislosti na svojich finančných a materiálnych zdrojoch.

V našich službách zameraných na prijímateľa sociálnej služby

  1. Umožňujeme prijímateľom sociálnej služby realizovať základné ľudské práva a slobody.
  2. Zachovávame ľudskú dôstojnosť prijímateľov sociálnej služby.
  3. Aktivizujeme prijímateľov sociálnej služby k posilneniu sebestačnosti podľa ich schopností a možností a prihliadame na ich individuálne potreby.
  4. Zabraňujeme sociálnemu vylúčeniu prijímateľov sociálnej služby a podporujeme ich začleňovanie sa do spoločnosti.
  5. Umožňujeme prijímateľom sociálnej služby podieľať sa na určovaní životných podmienok v zariadení.
  6. Spolupracujeme s rodinou, obcou a miestnou komunitou pri utváraní podmienok na návrat do prirodzeného prostredia pri rešpektovaní osobných cieľov, potrieb, schopností a zdravotného stavu prijímateľa sociálnej služby.

Ťažiskom zamerania našich služieb na prijímateľa sociálnej služby je

  1. Správna informovanosť občana o poskytovaných sociálnych službách.
  2. Individuálny prístup ku prijímateľovi sociálnej služby prostredníctvom individuálneho plánu.
  3. Vzťahová opatera prostredníctvom kľúčových pracovníkov.
  4. Denná komunikácia s prijímateľom sociálnej služby na princípe „politiky otvorených dverí“.
  5. Aktívna spolupráca s externými odborníkmi najmä v zdravotníckej oblasti.
  6. Správna a včasná informovanosť rodinných príslušníkov o vývoji sociálneho a zdravotného stavu prijímateľa sociálnej služby a spolupráca s nimi.

Najbližšia novelizácia strategickej vízie bude k 31.12.2025. Do novelizácie sa môžu zapojiť prijímatelia sociálnej služby, personál zariadenia, rodiny prijímateľov sociálnej služby a miestna komunita osobne u riaditeľa SED Sučany alebo písomnou formou.

V Sučanoch, dňa 31.03.2024                                                                      

 

Mgr. Denisa Dučová

riaditeľ zariadenia

 

SED SUČANY

Stredisko ED Sučany vzniklo koncom roka 2003 z iniciatívy Evanjelickej cirkvi a. v. na Slovensku na základe rozhodnutia využívať budovu bývalého internátu NsP Martin na sociálne účely.

DIAKONIA

Evanjelická DIAKONIA zabezpečuje v duchu kresťanskej lásky k blížnemu duchovnú a materiálnu pomoc tým, ktorí pomoc potrebujú a boli prijatí do opatery alebo inej programovej činnosti ED ECAV.

ÚSTREDIE EVANJELICKEJ DIAKONIE

Ústredie sa okrem iného stará o publikačnú činnosť, návrhy a koncepčné riešenia pre nové projekty, investičnú činnosť, vzdelávanie a konferencie, udržiava a rozvíja predovšetkým vnútroštátne a zahraničné kontakty.


Copyright © 2019 - 2025 Stredisko Evanjelickej DIAKONIE, Diakonické centrum Sučany, All rights reserved.