Strategická vízia

Strategická vízia, poslanie a ciele zariadenia

Vízia, poslanie a účel zariadenia

Poslaním nášho zariadenia je poskytovať sociálne služby v zmysle zákona o sociálnych službách a to prostredníctvom zamestnancov, ktorí majú nielen odborné a profesionálne predpoklady, ale majú aj obrovské srdce a chuť starať sa o našich prijímateľov sociálnej služby, venovať im čas, pozornosť a sprevádzať ich v ich aktuálnej životnej ceste.

Víziou nášho zariadenia je zabezpečenie takého prostredia, ktoré podporuje čo najvyššiu mieru sebestačnosti a autonómie prijímateľa sociálnej služby a zároveň poskytuje odborne správne a bezpečné služby. Prijímateľov sociálnej služby vnímame ako partnerov a jedinečné osobnosti so svojimi životnými príbehmi, snažíme sa im vytvoriť prostredie útulné, čo najviac podobné bežnému domovu, kde sa budú cítiť prijatí, v bezpečí a kde pocítia Božiu starostlivosť a lásku.

Chceme poskytovať služby spĺňajúce požiadavky na kvalitu, ktoré zároveň dbajú aj na subjektívnu spokojnosť prijímateľa sociálnej služby. Prijímateľ sociálnej služby je našim partnerom a jeho názor je pre nás dôležitý.

 

Plán poskytovania sociálnej služby sa uskutočňuje individuálne v kontexte holistického prístupu na každého prijímateľa sociálnej služby cez proces opatrovania a ošetrovania a je spracovaný ako individuálny plán prijímateľa sociálnej služby.

Strategické ciele zariadenie na obdobie rokov 2020 - 2025

Ciele

Termín naplnenia

Cieľ č. 1: Vypratanie voľných priestorov v ľavej časti budovy vo vstupe – odvoz odpadov (plastové nádoby, kartóny, nefunkčné súčiastky, televízory, postele, rôzny nepotrebný materiál):

  •   Príprava na využitie uvoľnených priestorov – konzultácie s odborníkmi, vypracovanie projektov, vybavenie povolení a súhlasov
  •   Úprava vstupného priestoru na spoločenskú miestnosť pre klientov (stretávanie s rodinou, stretnutia zamestnancov - porady, školenia)
  • Vybudovanie spoločnej šatne, WC a sprchy pre personál (upratovačky, opatrovateľky) – oddelene ženy, muži
  • Vytvorenie skladu na čistiace a dezinfekčné prostriedky
  • Vytvorenie práčovne, žehliarne a sušiarne

 

 

 

 

Cieľ č. 2: Vybudovanie oddychovej zóny pre prijímateľov sociálnej služby a rodinných príslušníkov

  •  Príprava podkladov pre realizáciu zámeru – konzultácie s odborníkmi, ohlásenie stavebných úprav, projektová príprava, príslušné ohlásenia na OÚ
  • Oplotenie časti areálu z južnej strany, vybudovanie vstupnej bráničky
  • Vytvorenie stavebného otvoru v obvodovom plášti  - vchodové dvere, vybudovanie sociálneho zázemia na I.NP (WC, umývadlo, sprcha)
  •   Vybudovanie zastrešeného altánku, montáž lavičiek, slnečníkov
  • Rozšírenie aktivizačných činností – vybudovanie a vysadenie kvetinového záhonu, zeleninovej a bylinkovej záhradky
  • Žiadosť o poskytnutie finančnej podpory zo strany OÚ – časť klientov sú obyvatelia obce

2023

Cieľ č. 3: Rekonštrukcia a modernizácia výťahu č.2

 

2021

Cieľ č. 4: Zabezpečenie náhradného zdroja núdzového osvetlenia

 

2020

Cieľ č. 5: Realizácia projektu zvýšenia protipožiarnej bezpečnosti objektu dobudovaním protipožiarnej signalizácie

 

2022

Cieľ č. 6: Vzdelávanie zamestnancov v rôznych oblastiach s cieľom zvyšovať ich odborné vedomosti, osobnostné predpoklady a profesionálnu úroveň

 

 

Cieľ č. 7: Zútulniť spoločenské priestory pre prijímateľov sociálnej služby

 

 

 

Ciele strategickej vízie boli vypracované na základe návrhov a spätnej väzby prijímateľov sociálnej služby, ich rodinných príslušníkov, personálu zariadenia a miestnej komunity. Následne boli prerokované v rámci samosprávy prijímateľov sociálnej služby a porady zamestnancov.

Prístup ku prijímateľovi sociálnej služby

Prijímateľ sociálnej služby je pre nás autonómnou osobnosťou so svojim životným príbehom, ktorý má svoje individuálne potreby a požiadavky, určitý sociálny a zdravotný stav. Rešpektujeme jeho právo na vlastný názor, postoj a vyjadrenie požiadaviek a to aj v prípade, keď je právoplatným súdnym rozhodnutím obmedzený v spôsobilosti na právne úkony.

Jeho individualita je predmetom nášho záujmu a zahŕňame ju do plánovania našich služieb. Našou snahou je pri poskytovaní sociálnej služby brať ohľad na životný rytmus našich prijímateľov sociálnej služby a ich zvyklosti. Zároveň sa však snažíme našich prijímateľov sociálnej služby

  1. viesť k vzájomnému spolužitiu, rešpektovaniu práv a záujmov ostatných spolubývajúcich, ako aj k rešpektovaniu spoločenských noriem
  2. viesť k spoluzodpovednosti za svoje zdravie, zodpovednosti za dodržiavanie určitých postupov a pravidiel, ktoré sú v spoločnosti bežné a očakávané (napríklad v oblasti hygieny, konzumácie alkoholu, vyjadrovania sa voči iným ľuďom)
  3. viesť k spoluzodpovednosti za plánovanie, realizáciu, výsledky a dopady poskytovaných služieb ako aj k rešpektovaniu odborných pokynov nášho personálu
  4. viesť k chápaniu adekvátnosti vlastných požiadaviek v závislosti na svojich finančných a materiálnych zdrojoch.

V našich službách zameraných na prijímateľa sociálnej služby

  1. Umožňujeme prijímateľom sociálnej služby realizovať základné ľudské práva a slobody.
  2. Zachovávame ľudskú dôstojnosť prijímateľov sociálnej služby.
  3. Aktivizujeme prijímateľov sociálnej služby k posilneniu sebestačnosti podľa ich schopností a možností a prihliadame na ich individuálne potreby.
  4. Zabraňujeme sociálnemu vylúčeniu prijímateľov sociálnej služby a podporujeme ich začleňovanie sa do spoločnosti.
  5. Umožňujeme prijímateľom sociálnej služby podieľať sa na určovaní životných podmienok v zariadení.
  6. Spolupracujeme s rodinou, obcou a miestnou komunitou pri utváraní podmienok na návrat do prirodzeného prostredia pri rešpektovaní osobných cieľov, potrieb, schopností a zdravotného stavu prijímateľa sociálnej služby.

Ťažiskom zamerania našich služieb na prijímateľa sociálnej služby je

  1. Správna informovanosť občana o poskytovaných sociálnych službách.
  2. Individuálny prístup ku prijímateľovi sociálnej služby prostredníctvom individuálneho plánu.
  3. Vzťahová opatera prostredníctvom kľúčových pracovníkov.
  4. Denná komunikácia s prijímateľom sociálnej služby na princípe „politiky otvorených dverí“.
  5. Aktívna spolupráca s externými odborníkmi najmä v zdravotníckej oblasti.
  6. Správna a včasná informovanosť rodinných príslušníkov o vývoji sociálneho a zdravotného stavu prijímateľa sociálnej služby a spolupráca s nimi.

 

 

SED SUČANY

Stredisko ED Sučany vzniklo koncom roka 2003 z iniciatívy Evanjelickej cirkvi a. v. na Slovensku na základe rozhodnutia využívať budovu bývalého internátu NsP Martin na sociálne účely.

DIAKONIA

Evanjelická DIAKONIA zabezpečuje v duchu kresťanskej lásky k blížnemu duchovnú a materiálnu pomoc tým, ktorí pomoc potrebujú a boli prijatí do opatery alebo inej programovej činnosti ED ECAV.

ÚSTREDIE EVANJELICKEJ DIAKONIE

Ústredie sa okrem iného stará o publikačnú činnosť, návrhy a koncepčné riešenia pre nové projekty, investičnú činnosť, vzdelávanie a konferencie, udržiava a rozvíja predovšetkým vnútroštátne a zahraničné kontakty.


Copyright © 2019 - 2024 Stredisko Evanjelickej DIAKONIE, Diakonické centrum Sučany, All rights reserved.